دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

شستن پرده با لباسشویی

آموزش شستن پرده با لباسشویی

تمیزی و مرتب بودن پرده تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه دارد. برخی از خانم‌ها به دلایلی نمی‌خواهند پرده‌ها را به خشکشویی بفرستند و دوست دارند خودشان پرده‌ها را در ماشین لباسشویی بشویند. اگر از کسانی هستید که ترجیح می دهند پرده‌ها را در ماشین لباسشویی بشویند، این مقاله را بخوانید. برای شستن پرده در لباسشویی به بهترین شکل ممکن نکات مهمی وجود دارد که باید همیشه به خاطر داشته باشید. رعایت این نکات به شما کمک می کند تا به بهترین نتیجه ممکن از فرآیند شستن پرده با لباسشویی برسید.

آموزش شستن پرده در ماشین لباسشویی

نحوه شستن پرده با لباسشویی

برای تمیز کردن صحیح پرده‎های خانه، ابتدا باید پرده‌ها را از چوب جدا کنید. در بالای پرده‌ها فضاهای خاصی به نام نوار پرده تعبیه شده است که با گیره‌های پرده به چوب پرده متصل می‌شود و پرده شما را در هنگام بالا زیبا، یک دست و مرتب جلوه می دهد. پس از جدا کردن پرده از پرده، لازم است گیره‌های پرده را جدا کنید، زیرا گیره‌ها به پرده متصل می‌شوند و شستش پزده در لباسشویی می‌تواند به خود پرده یا ماشین لباسشویی آسیب برساند.

دستورالعمل شستن پرده با لباسشویی

شستن پرده با لباسشویی
شستن پرده با لباسشویی

اولین نکته
اولین کاری که باید هنگام شستن پرده در لباسشویی انجام داد این است که پرده‌ها را بر اساس جنسشان جدا کنید. پس از آن، باید گرد و غبار را از روی پرده پاک کنید، که به راحتی می توان آن را چندین بار در یک زمین بازی مانند بالکن تکان داد.

نکته دوم
لازم به تاکید است که قبل از شستشو در ماشین لباسشویی باید گیره‌های پرده جدا کنید. زیرا اگر این کار را نکنید، علاوه بر صاف کردن پرده ها، می توانید به ماشین لباسشویی خود آسیب جدی وارد کنید.

نکته سوم
گام بعدی برای شستن پرده در لباسشویی این است که قبل از قرار دادن پرده ها در ماشین لباسشویی، آنها را به مدت یک یا دو ساعت در یک وان آب یا آب صابون قرار دهید تا گرد و غبار باقیمانده از بین برود. به یاد داشته باشید که این نکته را می توان مهمترین نکته برای شستشوی پرده در ماشین لباسشویی دانست. زیرا اگر این گرد و غبار روی پرده باقی بماند و به همین ترتیب به ماشین لباسشویی منتقل شود. و در نهایت پرده های شما تیره می شود و در نتیجه پرده های شما شستشوی با کیفیتی انجام نمی شود.

نحوه پیش شستن پرده ها

اگر پرده های سفید شما تیره تر از حد انتظار است و به راحتی تمیز نمی شوند، می توانید به جای آب صابون در یک کاسه آب از جوش شیرین استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد از وایتکس در شستن پرده ها باعث پوسیدگی آنها می شود. به همین دلیل استفاده از پودر آنزیمی یا جوش شیرین برای شستن پرده ها توصیه می شود.
لباس ها می درخشند
در مرحله بعد می توانید پرده ها را به صورت جداگانه با لباس داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و مقداری پودر لباسشویی آنزیمی، یک فنجان کوچک سرکه و یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید تا پرده ها تمیزتر و براق شوند. ماشین لباسشویی و لباسشویی. توجه داشته باشید که استفاده از آب داغ برای شستن پرده ها ممکن است باعث ریزش مو شود.

نکات مهم در شستن پرده در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی پرده با ماشین لباسشویی

اگر تصمیم دارید برنامه ای برای شستن پرده های خود تنظیم کنید. باید بدانید که مهمترین نکته تنظیم دمای آب برای شستشو با لباسشویی با توجه به نوع پارچه پرده است.
در حالت دوم، با استفاده از برنامه مخصوص پرده یا سایر اقلام مشابه بر اساس برند ماشین لباسشویی خود، می توانید برنامه شستشوی مناسب با وضعیت پرده های خود ایجاد کنید.
برای استفاده از این برنامه ها بهتر است بر اساس نوع ماشین لباسشویی که استفاده می کنید به معنی کلمات ماشین لباسشویی برند خود نگاه کنید تا بتوانید پرده های ماشین لباسشویی خود را به راحتی بشویید.
به عنوان مثال، در ماشین لباسشویی سامسونگ، بسته به دمای مناسب آب و سرعت چرخش، می توانید برنامه های Easy Care و Gentle Care را انتخاب کنید یا به صورت دستی پارامترهای آب و سرعت چرخش را انتخاب کنید.

راهنمای شستن پرده با لباسشویی

استفاده از خشک کن در شستن پرده با لباسشویی

آیا می‌توان در شستن پرده از خشکن کن استفاده کرد؟ از خشک کن استفاده نکنید. هنگامی که سرعت ماشین لباسشویی بالا و دمای آب در برنامه انتخابی بالا باشد، پرده با ماشین خشک می شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید طبق برنامه شستن پرده ب لباسشویی دمای پایین و چرخه چرخش را انتخاب کنید و پرده ها را مرطوب روی میله پرده آویزان کنید تا خشک شوند.

کلام پایانی در شستن پرده با لباسشویی

در این مقاله از سری مقالات مجموعه نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ سعی داریم بهترین نکات برای شستن پرده با ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم. اگر می خواهید بعد از شستن پرده ها در ماشین لباسشویی بهترین نتیجه را بگیرید، حتما تمام نکاتی را که ذکر کردیم رعایت کنید. امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *