دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

باقی ماندن کف در لباسشویی

علت باقی ماندن کف در لباسشویی

علت باقی ماندن کف در لباسشویی چیست؟ چرا کف از لباسشویی تخلیه نمی شود؟ علت ایجاد کف در ماشین لباسشویی چیست؟ متأسفانه، مشکل رایجی که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است رخ دهد، تجمع کف در ماشین لباسشویی است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد کف در ماشین لباسشویی می شود. در این مقاله به بررسی تمامی عوامل ایجاد باقی ماندن کف در لباسشویی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع مشکل کف های باقی مانده در ماشین لباسشویی تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

دلیل باقی ماندن کف در لباسشویی

کف ماشین لباسشویی توسط مواد شوینده ایجاد می شود و حرکت مخزن پر از آب انواع لکه های سرسخت را از بین می برد. این کف در مرحله شستشو از لباس خارج می شود تا شستشو نهایی و کامل شود. کف باقی مانده از پودر ماشین لباسشویی جدا از تاثیرگذاری بر قطعات و اجزای ماشین لباسشویی، تاثیر منفی روی الیاف پارچه، پوست و بدنه ماشین لباسشویی نیز دارد. استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا پودر لباسشویی، استفاده از مواد شوینده یا پودر لباسشویی بی کیفیت، استفاده از پودر دست یا صابون پودری، قرار دادن لباس های زیاد در ماشین لباسشویی، استفاده از برنامه شستشوی کوتاه و با آب کم در مراحل آبکشی استانداردهایی وجود دارد. علت باقی ماندن کف در لباسشویی در این مطلب توضیح می دهیم.

تجمع کف در لباسشویی

استفاده بیش از حد از مواد شوینده و باقی ماندن کف در لباسشویی

اگر فکر می کنید هر چه بیشتر بشویید، لباس هایتان تمیزتر می شود، در اشتباه هستید. زیرا این باور کاملاً اشتباه است. بهتر است میزان صابون یا مواد شوینده خود را بر اساس مقدار لباس و میزان کثیف بودن آن تعیین کنید. برای تعیین مقدار دقیق، بهتر است دستورالعمل روی مواد شوینده را بررسی کنید. استفاده از مواد شوینده بیش از حد لازم، علاوه بر تولید کف بیشتر در داخل محفظه، باعث حفظ کف در ماشین لباسشویی می شود. این حباب در مرحله شستشو از بین نمی رود. خوب است بدانید که پارچه های درشت و نازک مانند پرده های ابریشمی هستند، اگرچه بزرگ هستند و وان لباسشویی را کاملا پر می کنند، اما به دلیل ساختار نازکی که دارند نیازی به مواد شوینده زیادی ندارند.

علت جمع شدن کف در لباسشویی

استفاده از شوینده های بی کیفیت و جمع شدن کف در لباسشویی

یکی از دلایل باقی ماندن کف در ماشین لباسشویی پس از شستشو، استفاده از مواد شیمیایی است که به طور مرتب استفاده نمی شود. در برخی موارد کیفیت پایین پودر لباسشویی باعث می شود که این محصولات به خوبی در آب حل نشوند و علاوه بر کف باقی مانده در ماشین لباسشویی، وقتی وجود پودر را به صورت برف روی خود مشاهده می کنید. بدن لباس ها بنابراین برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار استفاده کنید و تاریخ انقضای آنها را بررسی کنید. مواد شوینده و مایعات ارزان، کف زیادی تولید می کنند که بر تمیزی اکثر لباس ها تاثیری نخواهد داشت.

از پودر دستی یا پودر صابون استفاده نکنید

برای شستشو در ماشین لباسشویی فقط باید از مواد شوینده ماشین لباسشویی استفاده کرد. استفاده از مواد شوینده مانند شستشوی دستی، شامپو و پودرهای صابون نسبت به شوینده های ماشین لباسشویی، کف بیشتری دارد و باعث می شود که کف در ماشین لباسشویی و روی لباس باقی بماند.

باقی ماندن کف در لباسشویی و تنظیم نبودن برنامه با توجه به نوع لباس

یکی از رایج ترین عواملی که باعث جمع شدن کف در ماشین لباسشویی می شود، تنظیم نکردن برنامه با میزان و مدت زمان شستشو و ماندن کف در ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل بهتر است برنامه شستشو را با توجه به نوع لباس و میزان لباس تنظیم کنید تا کف باقیمانده روی لباس پس از اتمام شستشو از بین برود.

علت باقی ماندن کف در لباسشویی

جمع شدن کف در ماشین لباسشویی و خرابی پمپ تخلیه

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث تشکیل کف در ماشین لباسشویی شود، خرابی پمپ تخلیه است که از تخلیه آب به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. به مسیر زهکشی توجه کنید تا مسدود نشود. مسیر زهکشی شامل (پمپ های زهکشی، فیلتر پمپ، لوله های خروجی و فاضلاب) مسدود شدن مسیر زهکشی باعث ایجاد مشکل در زهکشی می شود. و در نهایت امکان باقی ماندن کف یا پودر روی لباس بعد از شستشو وجود دارد. اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما آسیب دیده است، می توانید با تعویض یا تعمیر آن را تعمیر کنید.

قراردادن بیش از حد لباس در ماشین و باقی ماندن کف در لباسشویی

اگر مقدار لباسی که می گذارید بیشتر از حد استاندارد باشد، ماشین لباسشویی فضای کافی برای فرش نخواهد داشت. این کار باعث می شود که کف در ماشین لباسشویی و مواد شوینده در لباسشویی باقی بماند. به همین دلیل بهتر است نیمی از اتاق رختشویی را خالی بگذارید تا به راحتی لباس ها و کف صابون را در حین شستشو قرار دهید.

خرابی دریچه ورودی آب و جمع شدن کف در لباسشویی

یکی دیگر از دلایل انباشته شدن کف در مخزن دستگاه خرابی دریچه ورودی آب انسداد و اشکال در ورودی آب، وارد نشدن آب کافی به دیگ و عدم شستشوی صحیح لباس می باشد.
کف در ماشین لباسشویی جمع می شود و لکه های سفیدی روی لباس باقی می گذارد. به ردیابی دلایل باقی ماندن کف در ماشین لباسشویی ادامه دهید.

وجود جرم دردیواره دیگ لباسشویی و باقی ماندن کف در لباسشویی

با گذشت زمان و به دلیل سختی آب ورودی، تراکم بر روی دیواره ها و سوراخ های دیگ ایجاد می شود. این تراکم و غشای روی در و دیوار دیگ ها و مخاز

ن از موانعی هستند که از جریان آب جلوگیری می کنند.
به این ترتیب مانند علل قبلی، لکه های سفید ناشی از حباب هایی است که در لباسشویی باقی می ماند. از بین همه عوامل، ناشناخته ترین عامل وجود جرم روی دیواره دیگ است. توصیه می شود هر 6 ماه یکبار رسوبات را به طور کامل از بین ببرید و موتور را پوست بگیرید.

چرا کف در لباسشویی باقی می ماند

گرم نشدن آب و پر شدن کف در لباسشویی

آخرین دلیل تجمع کف نیز می توان گفت که آب گرم نمی شود. آب گرم، گرد و غبار را مخلوط و حل می کند و لباس ها را کاملا می شویند.
برعکس، اگر آب گرم نشود و مواد شوینده و آب در حین شستشو و خشک کردن مخلوط و حل نشوند، باعث باقی ماندن پودر کف در ماشین لباسشویی می شود.

نتیجه گیری از باقی ماندن کف در لباسشویی

در این مقاله سعی کردیم تمام عواملی را که منجر به باقی ماندن کف در لباسشویی می‌شود مورد بررسی قرار دهیم. شما با مطالعه ای مقاله قطعا می‌توانید مشکل ایجاد شده را برطرف نمایید. به هر حال در صورت مواجهه با هر مشکلی می‌توانید با تکنسین‌های ما در تیم samsung-laundry.ir تماس گرفته و از انواع خدمات آن‌ها در زمینه تعمیر لباسشویی سامسونگ استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *