دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی یکی از مواردی است که باید هنگام شستن لباس ها به آن توجه کرد. زیرا انتخاب دمای مناسب، علاوه بر تمیزتر شدن لباس، به صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش عمر دستگاه شما کمک می کند. بنابراین لباسشویی نیز اصول خود را دارد تا بتوانید به تمیزی مطلوب برسید. یکی از اصول استفاده از ماشین لباسشویی حفظ دمای مناسب است که در آن لباس ها کمترین آسیب را ببینند. در ادامه این مقاله به بررسی دماهای مختلف، مزایای انتخاب و دانستن بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی می پردازیم.

اهمیت دمای آب هنگام شستن لباس ها در لباسشویی

دمای آب همیشه هنگام شستشوی انواع الیاف مهم است، بسته به نوع الیاف به خصوص در ماشین لباسشویی، بی توجهی به این موضوع می تواند باعث از بین رفتن شکل و ساختار الیاف و لباس شود. در هنگام شستشو باید به جنبه های مختلفی مانند رنگ و نوع لباس توجه کرد. در هر فصلی از انواع لباس ها استفاده می شود، بنابراین ساختار پارچه و الیاف آن معمولا به هم نزدیک است و برای شستشوی کارآمد و صرفه جویی در زمان و انرژی می توانید با انتخاب مناسب ترین دمای آب، لباس ها را بشویید. حال با توجه به استدلال هایی که ذکر شد، تنها با دانستن بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی می توان به حداکثر تمیزی دست یافت. حتما قبل از استفاده از لباسشویی سامسونگ و یا هر لباسشویی دیگر دفترچه راهنمای آن را مطالعه نموده و یا در صورت نیاز با کارشناسان حرفه‌ای تماس بگیرید. تکنسین‌ها و مشاوران ما در مجموعه samsung-laundry.ir آماده ارائه انواع خدمات و پاسخگویی به سوالات شما هستند. فقط کافی است با نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ از طریق شماره های موجود در سایت تماس گرفته و یا در خواست تعمیر لباسشویی سامسونگ خود را در سایت ثبت نمایید.

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی به چه معنی است

حداکثر دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی زیر 40 درجه است. به عبارت دیگر بهترین دما برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی پایین تر از 40 درجه سانتی گراد است. این عدد در ماشین لباسشویی وجود دارد، اما این دما از لباسی به لباس دیگر متفاوت است. بسته به نوع لباس، آلودگی لباس و یا ترس از آسیب دیدن لباس، می توان انواع مختلفی از گرما را در هر یک از شرایط ذکر شده در نظر گرفت. هنگام انتخاب دمای مناسب آب، مهم است که انواع مواد شوینده را که می توان در آب سرد یا گرم استفاده کرد را در نظر داشت، اما عملکرد آنها یکسان نیست و با کاهش دمای آب، قدرت پاک کنندگی مواد شوینده کاهش می یابد. بله، برخی از مواد شوینده برای عملکرد بهتر در آب سرد ساخته شده اند و با در نظر گرفتن این موارد، دمای ایده آل آب برای شستن لباس ها در صورت استفاده، درجه مناسب 30 درجه است. حتی گاهی عدم رعایت در انتخاب دمای مناسب آب برای شستشو منجر به باقی ماندن کف در لباسشویی نیز می‌شود.

یافتن بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

باید بدانید دمای معمولی آب در ماشین لباسشویی چقدر است، چگونه آن را انتخاب کنید و بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی چقدر است. به عنوان مثال در ماشین لباسشویی های سامسونگ با انتخاب برنامه شستشوی مورد نظر، ماشین لباسشویی به طور خودکار دمای آب را با توجه به برنامه انتخابی انتخاب می کند. اما گاهی اوقات با انتخاب برنامه شستشو، ماشین لباسشویی از شما می خواهد که دمای مورد نظر را تنظیم کنید. مثلا بین دمای 40 تا 60 کدام را می خواهید انتخاب کنید؟ در آن صورت باید دما را با توجه به برچسب روی لباس، میزان کثیفی، جنس لباس و … انتخاب کنید.

دمای مناسب برای شستن لباس در ماشین لباسشویی سامسونگ
دمای مناسب برای شستن لباس در لباسشویی

انواع دمای آب برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

مدل های مختلف ماشین لباسشویی با برندهای مختلف دمای آب متفاوتی دارند که در زیر به توضیح مختصری از دمای آب می پردازیم.

  • آب سرد (با دمای 10-30 درجه سانتیگراد)
  • آب گرم (دمای ما بین 30-40 درجه سانتیگراد است)
  • آب نسبتا گرم (50 تا 60 درجه سانتیگراد)
  • آب بسیار گرم (درجه حرارت بالای 60 درجه سانتیگراد)

آب سرد برای شستشو چه نوع لباس مناسب است

آب سرد به طور کلی برای شستن لباس هایی با الیاف ظریف و حساس استفاده می شود. این نوع شستشو با دمای پایین آب باعث آسیب به الیاف لباس، جلوگیری از تغییر شکل و تغییر مواد در لباس نمی شود، زیرا مصرف برق نیز کاهش می یابد. در نهایت باید به 4 نکته یعنی نوع لکه روی لباس، میزان خاک، مواد و برچسب روی لباس توجه کنید.

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی(لباس های مناسب برای شستن با آب گرم)

آب گرم یا آب با دمای متوسط بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد پرکاربردترین دما است. معمولا دمای آب بین 30 تا 40 درجه برای شستشو و انواع الیاف مناسب است. به طور کلی اگر در این دمای آب از چرخه خشک کن معمولی استفاده شود به میزان قابل توجهی از لباس در برابر چروک محافظت می کند و می توان گفت دمای آب تا 40 درجه برای الیاف غیر حساس مناسب است. باز هم تاکید می شود که در انتخاب دمای آب لباس باید به دمای آبی که آنزیم های فعال مایع لباسشویی در آن حل می شود و 4 نکته بالا توجه کنیم.

چه لباس هایی برای شستن در آب داغ خوب است

آب گرمی که دمای آن بیش از 50 درجه سانتیگراد است، برای از بین بردن میکروب ها و لباس های کثیف مناسب است. اما اگر از این داغ برای لباس‌های مناسب استفاده نشود باعث آسیب به طرح پارچه، جمع شدن و جمع شدن یا از بین رفتن رنگ لباس و … می شود. تاکید می کنیم برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی 4 مورد مهم در ماشین لباسشویی را فراموش نکنید. به طور کلی در انتخاب بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی دقت لازم را داشته باشید.

بهترین دما برای شستن لباس های جین در لباسشویی

چه دمایی برای شستن لباس های جین مناسب است

در دمای بالا، پارچه های جین شکل و رنگ خود را از دست می دهند. برای اینکه این اتفاق نیفتد و همیشه شلوار جین آبی داشته باشید، این نوع الیاف را در دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد نشویید. اگر ماشین لباسشویی شما برنامه خاصی برای جین دارد و زمان کافی برای جدا کردن لباس ها دارید، این روش بسیار مفید است زیرا برای پاک کردن مواد شوینده از آب بیشتری استفاده می کند و چرخه شستشو ملایم تر می شود تا چروک نشود.

بهترین دمای آب برای شستن ملحفه در لباسشویی

در چنین مواقعی از برنامه شستشوی لباس های نخی در دمای 60 درجه استفاده کنید. برای روتختی، بالش و ملحفه در صورت استفاده از دمای 60 درجه و استفاده از پودر لباسشویی مناسب یا مواد شوینده حاوی آنزیم، نتایج خوبی حاصل می شود و در این گونه موارد نیازی به دمای بالا نیست.

دمای مناسب برای شستن لباس نوزاد چیست

برنامه هایی با دمای 30 یا 40 درجه بهترین برنامه برای لباس نوزاد هستند. چنین لباس هایی ظریف هستند و در صورت استفاده از دمای بالاتر، شکل آن تغییر می کند. اگر برنامه جداگانه ای برای لباس بچه ها وجود دارد بهتر است از آن استفاده کنید در غیر این صورت می توانید آن را با لباس های دیگر بشویید. در برنامه شستشوی نوزاد زمان بیشتری برای آبکشی لباس نیاز است تا هیچ ماده شوینده ای روی لباس باقی نماند.

دمای مناسب برای شستن لباس های نوزاد در لباسشویی

نتیجه گیری از بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

انتخاب بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی نقش بسیار مهمی در سلامت لباس و عمر طئلانی لباس‌ها داردند. ما در این مقاله از مجموعه مقالات samsung-laundry.ir سعی نمودیم نکات مهم و کلیدی را برای شما عنوان کنیم. با رعایت این نکات در هنگام شستشو قطعا به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *