دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ

آموزش تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ را همراه با نحوه عیب یابی و رفع عیب از 0 تا 100 برای شما عزیزان در این مقاله آورده‌ایم. چرایی کار نکردن تایمر لباسشویی یا علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی از مهم ترین اطلاعاتی است که باید در هنگام استفاده یا عیب یابی این دستگاه بدانید. این مقاله، به نوعی راهنمای تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ است. اگر ماشین لباسشویی شما مطابق برنامه کار نمی کند و نمی دانید چطور باید این مشکل را حل کنید، مطالعه این مطلب به شما کمک می کند. از کار افتادن تایمر یا خرابی این قطعه، مشکلاتی را در روند کاری ماشین لباسشویی ایجاد می کند. اما شما با تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ، این مشکلات را برطرف خواهید نمود. در صورتی که با مطالعه این مطلب، نتوانستید مشکل ایجاد شده را برطرف نمایید کافی است با همکاران ما در تماس گرفته و برای تعمیر لباسشویی سامسونگ از آن‌ها کمک بگیرید. همکاران ما بالافاصله در محل حاضر شده و اقدام به تعمیر خواهند نمود.
همان طور که می‌دانید خرابی تایمر لباسشویی جز مشکلات رایج است، که باید مورد عیب یابی قرار بگیرد. عیب یابی لباسشویی سامسونگ یکی از کارهای مهم در ابتدای شروع تمرین است. تایمر، سطح آب را کنترل می کند و در تنظیم و اجرای زمان چرخه کار کردن و توالی ‌های تنظیم چرخه نیز تاثیر گذار است. تعمیر یا تعویض این قطعه زمانی انجام می شود که برنامه شستشوی دستگاه به هم ریخته و عملکرد آن مختل می‌شود. به طور کلی، تایمر قطعه ای در ماشین لباسشویی است که صدور فرمان برای بخش ها و عملکردهای مختلف این دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه دارای یک موتور است که به صورت الکترونیکی کار کرده و عملکرد های موتور را امکان پذیر می کند. جالب است بدانید که راه اندازی تایمر لباسشویی سامسونگ در مدل های مختلف این دستگاه متفاوت است؛ به این ترتیب که در برخی مدل ها این قطعه دارای کلید سر خود بوده و در برخی دیگر، تایمر به کمک کلید روی بدنه ماشین، راه اندازی می شود.

گفتن این نکته دارای اهمیت است که خرابی در تامر منجر به ایراداتی مانند  ایجاد بوی سوختگی در لباسشویی نیز خواهد شد.

 

آموزش تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ

نقش تایمر لباسشویی سامسونگ در روند کارکردن آن

در ابتدا لازم است با فرایند شستشو در لباسشویی سامسونگ آشنا شوید. فرایند شستشو در ماشین لباسشویی باید منظم و دقیق انجام شود تا تایمر به مرحله بعد برود.
• در ابتدا باید منتظر درست عمل کردن میکروسوئیچ باشیم. (یعنی در لباسشویی سامسونگ برای شستشوی ایمن بسته شده است یا نه) بعد از اطمینان از این موضوع فرایند شستشو آغاز میشود.
• در ادامه توسط شیربرقی آبگیری انجام میشود و هیدروستات تشخیص میدهد تا چه میزان آب وارد دستگاه شود.
• سنسور المنت یا همان ترموستات، دمای آب را به برد لباسشویی سامسونگ اطلاع میدهند و سپس المنت در مدار قرار میگیرد.
• موتور چپ گرد و راستگرد آبکش دیگ را انجام میدهد، آب تخلیه میشود و این فرایند چندین مرحله تکرار میشود و در آخر مرحله خشک کن انجام میشود

حال اگر در این روند تایمر دچار مشکل شود شتسشو نیر دچار مشکل خواهد شد و به درستی عمل نخواهد کرد.

علل خرابی تایمر لباسشویی سامسونگ

دلایل خرابی تایمر لباسشویی سامسونگ

خرابی تامیر لباسشویی سامسونگ می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد.این عوامل عبارتند از:
1. موتور
2. تایمر مکانیکی یا برد الکترونیکی
3. موتور یا دستگیره برنامه تایمر
4. هیدروستات (تنظیم کننده سطح آب)
5. سنسور المنت / ترموستات و خود المنت
6. میکروسوئیچ و مجموعه قفل درب
7. مسدود بودن مسیر تخلیه یا خرابی پمپ تخلیه

نحوه عیب یابی تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ

پیش از تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ، باید این قطعه را عیب یابی کرد. به این ترتیب که تعمیرکار ماشین را خاموش کرده و دوشاخه آن را از برق می کشد. در مرحله بعد، دستگیره ‌های کنترل و پنل برداشته می شوند تا دسترسی به تایمر امکان پذیر شود. پس از پیدا کردن تایمر، تکنسین اتصالات آن را چک کرده و مطمئن می شود که قطعی در آنها وجود ندارد. بهتر است برای این منظور از تجهیزاتی همچون اهم متر و ولت متر استفاده شود.

تعمیر تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ به بررسی و تعویض برخی اتصالات موتور نیاز دارد. تکنسین‌هایی که دارای تجربه و دانش فنی کافی در زمینه تعمیراماشین لباسشویی سامسونگ هستند این قطعه را به دقت بررسی نموده و مشخص می‌کنند که مشکل دقیقا از کدام بخش آن است.
در ادامه و با توجه به قطعه یا کابلی که دچار مشکل شده، اقدامات لازم برای تعمیر تایمر انجام خواهد گرفت. وقتی موتور تایمر با یک قطعه جدید و البته اورجینال تعویض شود، این قطعه با توان تازه‌ای شروع به کار کرده و عملیات‌های مختلف لباسشویی را سازمان دهی می نماید. در این حال شاهد خواهید بود که لابشسویی مانند روز اول کار می‌کند.
همکاران ما در نمایندگی سامسونگ ضمن برخورداری از تخصص و مهارت کافی در این زمینه، تایمر را به دقت بررسی کرده و در جهت تعمیر آن اقدام می نمایند.

تعویض و تعمیر لباسشویی سامسونگ

تعویض تایمر لباسشویی سامسونگ

راه دیگر رفع مشکلات تایمر لباسشویی سامسونگ نیز این است که به طور کلی این قطعه تعویض گردد. در این حالت نیز باید از تایمر اصل و مطابق با مدل دستگاه استفاده شود تا کاربران نهایت نتیجه را از عملکرد لباسشویی خود دریافت نمایند. گاهی امکان تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ وجود ندارد؛ مثل زمانی که این قطعه کاملا سوخته است. در این صورت تعمیرکاران اقدام به تعویض این قطعه می کنند. عملیات تعویض تایمر ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برندها به ترتیب زیر انجام می شود:
1. جدا کردن دستگاه از برق
2. باز کردن پنل جلویی لباسشویی
3. جدا کردن سیم های تایمر
4. بیرون آوردن تایمر معیوب از دستگاه
5. نصب تایمر جدید در ماشین لباسشویی
6. بستن سیم ها و اتصالات مطابق قبل
7. بستن پنل ماشین لباسشویی

نتیجه گیری از تعمیر لباسشویی سامسونگ

همان طور که مطرح شد تایمر لباسشویی سامسونگ به عنوان مغز فرمان دهنده این دستگاه، عملکرد دستگاه را برنامه ریزی و اجرا می کند. خرابی در این قطعه امری اجتناب ناپذیر است. در صورت مشاهده مشکل و نیاز به تعمیر تایمر لباسشویی سامسونگ اقدامات لازم را انجام دهید. در صورت برخورداری از دانش کافی شما می‌توانید خود اقدام به تعمیر یا تعویض نمایید. در غیر این صورت می توانید برای تعمیر تایمر ماشین لباسشویی Samsung به شکل تخصصی، از تکنسین‌های مجموعه ما به منظور تعمیر لباسشویی سامسونگ خود استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *