دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر دیگ ماشین لباسشویی

تعویض و تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

دیگ های ماشین لباسشویی سامسونگ و برندهای دیگر زمانی تعمیر می شوند که دستگاه در حین شستشو صداهای نامتعارفی به دلیل ایراد در این قطعه ایجاد کند. البته تعمیر دیگ ماشین لباسشویی در اکثر موارد عملی نیست و باید تعویض شود. اما تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ در اولویت همکاران تیم تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد. دیگ معمولاً از استیل لعاب کاری شده است و در ماشین های جدید، از پلاستیک مقاوم هم در این قطعه استفاده شده است.
با توجه به اتصال این قسمت به موتور، تعمیر یا تعویض دیگ سامسونگ در اسرع وقت انجام شود. در غیر این صورت ممکن است موتور آسیب ببیند. در ادامه جزئیات بیشتر تعمیر و تعویض ماشین لباسشویی را به اطلاع شما خواهیم رساند. برای دریافت خدمات ویژه می توانید با همکاران ما در مرکز نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.

چه زمانی باید دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ تعمیر کرد

معمولا دیگ ماشین لباسشویی به دلایل مختلف از کار می افتد یا به درستی کار نمی کند. گاهی اوقات این قطعه با صدای زیادی کار می کند، بنابراین باید در اسرع وقت تعمیر یا تعویض شود. گاهی خشک نشدن لباس ها نشان دهنده خرابی دیگ است و با تعویض این قطعه مشکل حل می شود. نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یکی دیگر از نشانه های خرابی این قطعه است و سامسونگ به کاربران هشدار می دهد که زمان تعمیر یا تعویض دیگ ماشین لباسشویی فرا رسیده است. در نهایت اگر دیگ سوراخ شده باشد باید تعویض شود.

آموزش تعویض و تعمیر دیگ ماشین لباسشویی  سامسونگ

نشانه های نیاز به تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

چندین نشانه وجود دارد که ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر یا تعویض دیگ دارد. مهمترین این علائم عبارتند از:
دیگ هنگام روشن شدن صدای زیادی تولید می کند
پس از پایان برنامه شستشو، موتور لباس ها را خشک نمی کند
خطا در روشن کردن دیگ با فشار دادن دکمه استارت دستگاه

گاهی اوقات ماشین لباسشویی به دلیل شرایط محیطی خاص در موقعیتی قرار می گیرد که در حین شستشو ضربه های زیادی به آن وارد می شود و به همین دلیل نمی تواند فرآیند شستشو را تمام کند یا لباس ها را بشویید. در این صورت به جای انتظار، دستگاه را خاموش کرده و در اسرع وقت با تعمیرگاه حرفه ای تماس بگیرید.
حالا با علائم خرابی دیگ ماشین لباسشویی آشنا شدید. بیایید بیشتر در مورد علل این مشکلات صحبت کنیم. عوامل اصلی که باعث آسیب به دیگ بخار می شوند عبارتند از:
جابجایی نامناسب: با حمل دستگاه به روش نامناسب، ممکن است اهرم های متصل به دیگ جدا شده و از موقعیت اصلی خود خارج شوند.
شستن لباس هایی که باید با دست شسته شوند: گاهی اوقات می توان لباس هایی را که باید با دست شست، با ماشین لباسشویی انجام داد.
یی‌توجهی به ظرفیت دستگاه: همانطور که اشاره شد؛ هر دستگاه یک دیگ مخصوص به خود دارد که دارای ظرفیت مشخصی است. اگر بیش از این ظرفیت، لباس در لباسشویی بریزید؛ تعادل دیگ بهم خورده و موتور توانایی خود برای چرخش دیگ را از دست می‌دهد. در این صورت نیاز به تعمیر دیگ ماشین لباسشویی وجود خواهد داشت.

تعمیر دیگ ماشین لباسشویی
دیگ لباسشویی

مراحل تعویض و تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

در زیر یک روش 11 مرحله ای ارائه شده است که به شما امکان می دهد دیگ ماشین ظرفشویی خود را باز کنید و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض کنید.

رعایت کامل تدابیر امنیتی
اولین قدم برای شروع کار ایمنی است. بنابراین ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از پریز بیرون بیاورید. برای محافظت از دست ها بهتر است از دستکش های راحت استفاده کنید.

کنترل پنل از سقف جدا کنید
برای ورود به ماشین لباسشویی ابتدا باید محفظه آن را که به کنترل پنل متصل است باز کنید. تعدادی پیچ در پشت وجود دارد که با بازکردن آنها می توان آنها را جدا کرد. برای باز کردن کنترل پنل ابتدا باید کیسه گرد و غبار را از دستگاه جدا کرده و سیم های متصل به تایمر را قطع کنید. قبل از جدا کردن این سیم ها از شکل آنها عکس بگیرید و مرتب کنید تا برای اتصال آنها مشکلی نداشته باشید.

لاستیک اطراف در را باز کنید
نوار لاستیکی دور درب در ماشین لباسشویی سامسونگ با تعداد پیچ های نگهدارنده متفاوت به ماشین لباسشویی متصل می شود. پس از تعیین تعداد این پیچ ها، آن ها را که معمولا در گوشه های بالا سمت راست و چپ قرار دارند، باز کنید. همچنین باید پایین پانل را بررسی کنید تا ببینید آیا پیچ وجود دارد یا خیر.

جداسازی اوزنه ها
وزنه معمولاً با پیچ به بالا و جلوی دیگ وصل می شود. برای دسترسی به ماشین لباسشویی باید این پیچ ها را باز کنید و وزن را از روی بدنه بردارید.

جدا شدن محفظه جا پودری
این محفظه با پیچ به پنل جلویی دستگاه متصل می شود. این پیچ ها را بردارید، سیم های متصل به محفظه را بکشید و کل محفظه را از دستگاه جدا کنید.

تسمه و قرقره را بردارید
برای برداشتن تسمه و قرقره، باید پیچ های متصل به پنل پشتی دستگاه را باز کنید تا به پشت دیگ که بند و تسمه در آن قرار دارند دسترسی پیدا کنید. هنگام برداشتن تسمه و قرقره بسیار مراقب انگشتان خود باشید. کمربند قسمتی است که در بالای فولی قرار می گیرد. برای برداشتن آن، باید آن را بیرون بکشید و سپس آن را برگردانید. پس از باز شدن بند، پیچ فولی را باز کرده و این قسمت را از دستگاه جدا کنید.

خارج کردن موتور لباسشویی سامسونگ
برای خارج کردن موتور از ماشین لباسشویی باید کابل های متصل به موتور و پیچ های نگهدارنده این قسمت را به بدنه جدا کنید. هنگام برداشتن پیچ ها و کابل ها مراقب باشید که آسیبی به آنها وارد نشود. همچنین می توانید از تکنیک عکاسی برای اتصال مجدد آنها به درستی استفاده کنید. چون وزن موتور زیاد است. سعی کنید در این مرحله یک کمکی در کنار خود داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت موتور را از بدنه جدا کنید

شیلنگ را از دیگ به پمپ جدا کنید
حالا به دنبال شیلنگ سیاه رنگی باشید که دیگ را به پمپ وصل می کند. این شیلنگ پس از باز کردن بست هایی که در دو سر شلنگ قرار دارند. از قابلمه بردارید.

ابزارهای کمکی را روی دستگاه بکشید
تکیه گاه بخشی از ماشین لباسشویی است که حرکت بدنه ماشین را کاهش می دهد. یک قسمت از این دستیارها به دیگ وصل است و قسمت دیگر برای جذب ارتعاشات به پایین ماشین لباسشویی می رسد. برای جداسازی این قسمت ها کافی است سوراخ متصل به دو سر را جدا کنید.

تمام اتصالات را قطع کنید
اگر سیم یا اتصال دیگری به دیگ وصل شده باشد. آن را باز کرده و دیگ را برای خروج از بدنه ماشین آماده کنید.
دیگ را بردارید
اطراف دیگ را با دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید که هیچ سیم یا اتصالی به دیگ وجود ندارد. پس از اطمینان از آن، دو فنر که دیگ را به بدنه متصل می کند، جدا کرده و دیگ را از بالا یا جلوی دستگاه جدا کنید.

نشانه های خرابی دیگ لباسشویی سامسونگ

دلیل سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی

 

زمانی که دیگ ماشین لباسشویی شما سوراخ می شود، ممکن است عواملی مانند برخورد اجسام نوک تیز، پوسیدگی در دیگ و استفاده از مواد شوینده نامناسب در ایجاد مشکل نقش داشته باشد.

ایجاد سوراخ در دیگ ماشین لباسشویی دلایل زیادی می تواند داشته باشد که یکی از مهمترین آنها تجمع رسوبات و مواد معدنی است که در طولانی مدت باعث پوسیدگی دیگ ماشین لباسشویی و در نهایت نفوذ آن می شود. در نتیجه، وقتی لباس های خود را می شستید، می بینید که آب می چکد و سوراخ های ظرف را ببینید.
اگر دیگ ماشین لباسشویی شما به هر یک از دلایل بالا نشتی دارد، شما نیازمند تعمیر دیگ ماشین لباسشویی خود هستید.
بستگی به مدل ماشین لباسشویی دارد، با تعمیر دیگ ماشین لباسشویی می توان مشکل را حل کرد، اما به طور کلی تعمیر دیگ ماشین لباسشویی در مدل های قدیمی امکان پذیر نیست و باید آن را به طور کامل تعویض کنید، در این صورت. شما به متخصصان نیاز دارید
آنها می توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند و ماشین لباسشویی شما مانند روز اول برای شما کار می کند و بی عیب و نقص خواهد بود.

دلیل بد چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چه م

ی تواند باشد

شما متوجه می شوید که دیگ دستگاه به شدت در حال چرخش است که این یک خرابی یاتاقان است. ممکن است به دلایلی مانند فرسودگی تسمه و آسیب به موتور دستگاه باشد.
اما گاهی اوقات بی احتیاطی و توجه نکردن به ظرفیت ماشین لباسشویی باعث بد چرخیدن دیگ می شود که احتمالا با کاهش حجم لباس می توان این مشکل را حل کرد.

 

علت نشتی آب از دیگ ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از نشت آب در ورودی محفظه ماشین لباسشویی کاسه نمد در ماشین لباسشویی استفاده می شود.
پیدایش ایراد در قسمت قطعه ی شفت در ابتدا با نشت مقدار کمی از آب همراه است، اما منجر به مشکلات بزرگ در مخزن اصلی می شود. اگر هنگام پر شدن مخزن از آب، ماشین لباسشویی نشتی داشت، ممکن است به دلیل کاسه نمدی باشد.برای تشخیص نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ ، درب پشت ماشین لباسشویی را بردارید و بگذارید ماشین خشک شود و سر بخورد.
در صورت مشاهده نشتی آب از قسمتی که بلبرینگ ها قرار دارند، باید اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض کاسه نمدی واشر انجام دهید.

نشت آب از لباسشویی و خرابی دیگ لباسشویی سامسونگ

هزینه تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برندها به میزان و نوع آسیب وارده به دستگاه بستگی دارد. در مواردی که آسیب دیگ جزئی است و به راحتی قابل تعمیر است، معمولاً هزینه زیادی ندارد. اگر برای تعمیر دیگ ماشین لباسشویی خود مجبور به استفاده از ابزار یا مواد خاصی هستید، هزینه بیشتری خواهید پرداخت. در صورت عدم امکان تعمیر و نیاز به تعویض دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، هزینه نهایی بر اساس قیمت دیگ جدید برآورد می شود. در مقاله هزینه تعمیر لباسشویی سامسونگ به فاکتورهای مهم در تعیین هزینه تعمیر پرداخته شده است. دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ معمولا قابل تعمیر نیست و راهی جز تعویض این قطعه وجود ندارد

ما در این مقاله از سری مقاله های تعمیرات لباسشویی سامسونگ در samsung-laundry.irبه آموزش تعویض و تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ پرداختیم. مشکل در دیگ لباسشویی یکی از مشکلات رایج در لابسشویی سامسونگ است که با مطالعه این مقاله می‌توانید مشکل به وجود آمده در دیگ لباسشویی خود را برطرف کنید. اما در صورت مواجه با هر گونه مشکل می‌توانید با همکاران ما در در samsung-laundry.irتماس گرفته و از خدمات تعمیرات لباسشویی سامسونگ استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *