دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ

تعویض و تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ

کاسه نمد ماشین لباسشویی در جاهایی تعمیر می‌شود که مشکلاتی مانند نشت آب و صداهای غیرمعمول ایجاد می‌شود. این قطعه از پلاستیک ساخته شده و از ورود آب به بلبرینگ جلوگیری می‌کند. یعنی وقتی شفت می‌چرخد، تصور می شود کاسه بزرگ مانع از رسیدن آب می‌شود. بنابراین در صورت خرابی این قطعه یا پایان عمر مفید آن، سایر قطعات نیز ممکن است با مشکل مواجه شوند و یا به آن آسیب وارد کنند. در این حال تعویض و یا تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ امری واجب است. برای آموزش و یادگیری تعویض و یا تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ با ما همراه باشید.
خوشبختانه علائم و نشانه هایی از خرابی کیسه نمدی وجود دارد که با توجه به آنها می‌توانید به موقع این قطعه را تعمیر کرده و در نتیجه از خرابی سایر قسمت‌های دستگاه جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی علائم و علل خرابی این قطعه می‌پردازیم و در مورد تعمیر ماشین لباسشویی جزئیات بیشتری را معرفی می‌کنیم.

تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ
کاسه نمد لباسشویی

علائم خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی

نشانه های زیادی وجود دارد که کاسه ماشین لباسشویی شما آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد. در این قسمت به معرفی و بررسی هر یک از این دلایل می پردازیم. برای تعمیر کاسه لباسشویی سامسونگ باید این دلایل را بدانید. اگر یکی از علائم زیر را در ماشین خود مشاهده کردید، در اسرع وقت کاسه نمد لباسشویی سامسونگ خود را تعمیر کنید.

صدای بلند هنگام شستشو  علامت خرابی کاسه لباسشویی

هر قسمت از ماشین لباسشویی می‌تواند کار خود را برای مدت زمان مشخصی انجام دهد. زمانی که عمر مفید این قطعه تمام شود از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای اینکه بدانید بلبرینگ شما فرسوده شده‌است، باید صدای ماشین لباسشویی را در طول فرآیند شستشو بررسی کنید. اگر صدای ماشین لباسشویی بیشتر از حد معمول است، باید بلبرینگ خود را بررسی کنید.

رابطه بین خرابی دیگ لباسشویی و کاسه نمد

برای بررسی این موضوع، باید فاصله بین دیگ خارجی و دیگ داخلی را زمانی که فرآیند شستشو شروع شده یا در حال انجام است بررسی کنید. برای انجام این کار، دیگ خارجی خود را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. اگر دیگ شما چند میلی متر حرکت می کند، حتما بلبرینگ‌های دیگ خود را از نظر سایش بررسی کنید. در صورت نیازمند تعمیر دیگ لباسشویی سامسونگ هستید.

لکه روغن روی لباس و تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ

اگر در پایان مراحل شستشو و خشک کردن، لکه روغن روی لباس خود مشاهده کردید، شک نکنید که مشکل از یاتاقان های دستگاه است. این را بسیار جدی بگیرید، زیرا این خطر وجود دارد که یاتاقان ها از جای خود خارج شوند. اگر بلبرینگ ها در جای مناسبی قرار نگیرند، ماشین لباسشویی شما دچار مشکلات دیگری شده و آسیب جدی خواهد دید. آخرین علامت خرابی بلبرینگ، نشت آب ماشین لباسشویی شماست.

کاسه نمد لباسشویی سامسونگ

تست کاسه نمد لباسشویی سامسونگ

تاثیر کاسه نمد بر روی ماشین لباسشویی بسته شدن قسمت ورودی گیربکس و دیگ لباسشویی است. بنابراین در صورت خرابی این قطعه، آب از خودرو خارج شده و در نهایت باعث اختلال در کارکرد لباسشویی می شود. البته قبل از تعمیر، این قطعه باید از نظر آسیب بررسی شود.
ابتدا پنل جلویی ماشین لباسشویی را جدا کنید تا قسمتی از شفت گیربکس که از دیگ می گذرد هنگام کار ماشین نشتی نداشته باشد.
برای بررسی سطل ماشین لباسشویی باید پنل پشتی ماشین برداشته شود و سوراخ نزدیک اتو از نظر ترک خوردگی بررسی شود.

تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی سامسونگ

به طور کلی ظاهر شدن نشتی آب در ماشین لباسشویی نشان دهنده خرابی کاسه نمدی است و در نتیجه باید وضعیت این قطعه بررسی شود. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده این ناهنجاری، اقدامات لازم را برای رفع آن در اسرع وقت انجام دهید، زیرا نشت آب در ماشین لباسشویی سلامت قطعات مختلف را به خطر می‌اندازد و می تواند ماشین را با مشکلات اساسی مواجه کند. همچنین اگر با ساخت این دستگاه آشنایی ندارید و آمادگی کافی برای تعویض کاسه نمدی را ندارید از بازکردن جداگانه دستگاه خودداری کنید و این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید.
هشدار: قبل از شروع، مطمئن شوید که برق وصل نیست و در صورت لزوم آن را قطع کنید.
ابتدا با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، پیچ های پنل پشتی ماشین لباسشویی را باز کرده و این پنل را بردارید.
پس از باز کردن پنل پشتی دستگاه، باید بلبرینگ آن را جدا کنید. در این راستا از یک چکش برای کمک به فرآیند حذف بلبرینگ استفاده کنید و آن را از دستگاه خارج کنید.
حالا نوبت باز کردن کاسه نمدی ماشین لباسشویی است. برای این کار باید از ابزار به عنوان اهرمی برای خارج کردن کاسه نمدی از محفظه آن استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید برای این کار از پیچ گوشتی با قطر مناسب استفاده کنید. پس از نصب اهرم، کاسه نمدی را از محفظه خارج کرده و از دستگاه خارج کنید.
همانطور که گفتیم اطلاعاتی در مورد ابعاد ماشین لباسشویی روی آن نوشته شده است. این پارامترها شامل طول، قطر داخلی و قطر خارجی و اطلاعات مشابه در این قسمت می باشد. با توجه به این موضوع، او یک ماشین لباسشویی استاندارد 4 تکه برای جایگزینی قطعه شکسته طراحی کرد. استفاده از قطعات مورد تایید سازنده را فراموش نکنید و از قطعات بی کیفیت استفاده نکنید.
توصیه می کنیم قبل از قرار دادن قطعه جدید، محیط را کمی تمیز کنید و سپس کاسه نمدی را در محفظه آن قرار دهید.
پس از اطمینان از عدم وجود مشکل در قرار دادن قطعات، پنل پشتی را در جای خود قرار داده و پیچ های آن را محکم کنید.

علائم خرابی کاسه نمد

تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ

 

  • قبل از شروع به تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ، برای ایمنی دوشاخه را از پریز جدا کنید.
  • پشت ماشین لباسشویی را با پیچ گوشتی باز کنید.
  • برای آزاد کردن بلبرینگ و سپس برداشتن کاسه نمدی، ابتدا یاتاقان بیرونی قابلمه لباسشویی را با چکش جدا کنید.
  • یاتاقان آسیب دیده را پس از توجه به مشخصات فنی آن خارج کنید.
  • برای برداشتن کاسه نمدی لباسشویی، آن را با یک پیچ گوشتی بزرگ که نقش یک اهرم را دارد فشار دهید و آن را از محفظه خارج کنید.
  • پس از توجه به ویژگی های کاسه نمدی، با توجه به ویژگی های قسمت آسیب دیده، قطعه جدیدی را تهیه کنید.
  • قبل از تعویض قطعات کاسه نمدی، سطح آن را با محلول لباسشویی و پارچه یا اسفنج نرم تمیز کنید تا باکتری‌ها، کثیفی‌ها و چربی ها از فنر کاسه حساس پاک شوند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود.
  • دوباره کاسه نمدی تعمیر شده را در جای خود قرار دهید.
  • از چکش کمک بگیرید و سعی کنید با ضربه زدن به سبد نمدی قطعه را در جای خود قرار دهید.

هزینه تعمیر کاسه نمدی لباسشویی SAMSUNG

هزینه تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی سامسونگ مانند سایر قطعات به شدت آسیب وارده به این قطعه بستگی دارد. گاهی اوقات کاسه نمدی آنقدر آسیب می‌بیند که عملاً تعمیر آن غیرممکن است. در این صورت باید قطعه را تعویض کنید و هزینه قطعه جدید را به هزینه نهایی اضافه کنید.
اما در مواردی که کاسه نمدی قابل تعمیر باشد، هزینه کار کمتر خواهد بود. تکنسین ها قطعه را به دقت بررسی و عیب یابی می‌کنند و هزینه تعمیر تخمینی را در اختیار شما قرار می دهند. لطفا برای آگاهی از فاکتورهای دخیل در تعیین هزینه تعمیر لباسشویی سامسونگ به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

تعمیر کاسه نمد
کاسه نمد لباسشویی

نتیجه گیری تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ

دلیل اصلی خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی تمام شدن عمر این قطعه است. کاسه شبیه یک جسم خوراکی است و پس از مدتی معمولاً از کار می افتد. در این صورت امکان تعمیر کاسه نمد لباسشویی سامسونگ وجود ندارد و باید این قطعه تعویض شود. یکی دیگر از دلایل خرابی این قطعه جنس بد آن است. اگر جنس صفحه نمدی خوب نباشد به مرور زمان در اثر کارکرد خشک کن و چرخش شفت از بین می رود. خرابی نمد حتی می تواند به بلبرینگ و شفت آسیب برساند. در پایان مجددا یادآوری می کنیم که تعویض و تعمیر کاسه نمد ماشین لباسشویی سامسونگ فرآیند ساده‌ای نیست و مشکلات خاص خود را دارد. اگر این تعویض را بدون آگاهی و آشنایی انجام دهید، عملکرد کلی ماشین لباسشویی می‌تواند مشکل جدی داشته باشد. در این شرایط فراموش نکنید که از کارشناسان ماشین لباسشویی سامسونگ کمک بخواهید. کارشناسان مجموعه samsung-laundry.ir در رفع این مشکل به شما کمک می‌کنند و می‌توانید با ثبت درخواست تعمیر لباسشویی سامسونگ در سایت مشکل خود را با کارشناسان در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *