دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم برقی است که وجود آن در هر خانه‌ای واجب است. علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار و روشن نشدن آن ، یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای هر دستگاه لباسشویی اتفاق بیفتد. ما در مقاله عیب یابی لباسشویی سامسونگ به این مشکلات اشاره کرده ایم. در اینجا قصد داریم به طور مفصل آن‌ها را بررسی نماییم. زمانی که ماشین لباسشویی سامسونگ خود را روشن میکنید توقع ندارید یکبار در حین کار خاموش شود و منتظر هستید تا مراحل شستشو تمام و لباس های خود را خارج کنید ، اما زمانی که ماشین لباسشویی در یکی از مراحل متوقف میشود ممکن است دچار مشکل یا نقص فنی شده باشد .در ادامه به بررسی خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار خواهیم پرداخت.

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار

6 دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ در حین کار و راهکارها

خاموش شدن ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار مشکلی است که اغلب برای ماشین‌های لباسشویی کارکرده پیش می‌آید. این وسایل پس از گذشت چند سال فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض قطعات کهنه و یا سرویس کلی دارند. برای یافتن علت اصلی این مشکل، بهتر است به‌صورت گام به گام همه علل احتمالی آن را بررسی کرد. در این بخش شما را با علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا این مسئله را رفع نمائیم. این عوامل عبارتند از:

ایراد در دوشاخه برق

علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی سامسونگ در حین کار می‌تواند مربوط به بروز مشکلات برقی باشد. در صورتی که بار الکتریکی ورودی زیاد تر از حد معمول گردد، باعث می‌شود که اتصالات دوشاخه ذوب گردد و برق قطع شود. همچنین در صورتی که محافظ برق لباسشویی خراب باشد، این مسئله می‌تواند سبب خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار شود. بنابراین بهتر است در اولین اقدام اتصالات برق ورودی لباسشویی و محافظ برق را بررسی کنید.

ایراد در تایمر لباسشویی سامسونگ

تایمر یا همان ولوم در ماشین های لباسشویی قدیمی، به صورت مکانیکی تمامی دستورات را به اجزا منتقل می کند. خرابی این قطعه باعث توقف ناگهانی یا خاموش شدن لباسشویی می شود. هرگونه ایراد در این قطعه باعث می شود ماشین لباسشویی حین سیکل شستشو ناگهان بایستد.

در ماشین های لباسشویی مدل قدیمی به منظور دستور دادن به ماشین لباسشویی از تایمر استفاده می گردید. ولی در حال حاضر برد الکترونیکی جایگزین آن شده است.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار

 اضافه بار دلیل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار

اگر لباس‎‌ها را بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در لباسشویی قرار دهید به موتور دستگاه فشار اضافی وارد خواهد شد.در این شرایط موتور برای این که بتواند بچرخد برق زیادی را مصرف خواهد نمود. با بالا رفتن شدت جریان و آمپر، موتور به شدت گرم خواهد گردید و در نهایت سنسورهای لباسشویی برق را برای جلوگیری از سوختن موتور لباسشویی سامسونگ قطع خواهند کرد.

خرابی دکمه استارت علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی سامسونگ در حین کار

 ما از دکمه استارت پس از ریختن لباس‌ها به داخل ماشین، بستن درب آن و انتخاب برنامه شستشو توسط کاربر استفاده می‌کنیم. دکمه استارت وظیفه ارسال دستور شروع به کار به برد یا موتور دستگاه را بر عهده دارد. اگر این دکمه آسیب ببیند، امکان فرستادن فرمان شروع به کار به برد و موتور امکان‌پذیر نیست.

خرابی برد الکترونیکی و خاموشی ناگهانی لباسشویی

 در برخی از مواقع روشن نشدن لباسشویی یا خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی میتواند مربوط به برد الکترونیکی باشد .در این صورت منبع تغذیه برد الکترونیکی لباسشویی معیوب میشود و نمیتواند ولتاژهای مورد نیاز برای مدار فرمان برد لباسشویی را تامین نماید . به این نکته توجه داشته باشید که تعمیر برد لباسشویی در بیش مواقع ( 90% ) قابل انجام است.

به طور کلی در ماشین های لباسشویی جدید، جهت مدیریت و ارتباط کاربر با دستگاه از برد الکترونیک استفاده شده است.  عیب یابی و بررسی برد الکترونیک به سادگی موارد دیگر نیست. ما در مقاله تعمیر برد لباسشویی سامسونگ بسیاری از موارد مهم مربوط به برد را مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اگر لباسشویی در حین کار خاموش شد چه کاری انجام دهیم

خراب شدن شیر برقی

شیر برقی و یا شیر ورودی آب، وظیفه وارد کردن آب به دیگ لباسشویی در ابتدای کار و خیس کردن لباس‌ها را  عهده دار است. به طور کلی، عملیات لباسشویی با شیر برقی آغاز می‌شود. در صورتی که شیر برقی لباسشویی آسیب دیده باشد، لباسشویی به طور کامل روشن نخواهد شد. از این رو علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کارنیز همین مسئله است. چرا که ابتدا لباسشویی روشن می‌شود و در صورتی که آب وارد آن نشود، متوقف می‌شود. بنابراین می‌بایست شیر برقی تعویض گردد.

اگر لباسشویی در حین کار خاموش شد چه کاری انجام دهیم

اگر ماشین لباسشویی در حین کار متوقف شد، شما باید لباس‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید اما شما نمیتوانید این کار را انجام دهید. برای خارج کردن لباس ها و رفع این مشکل تا زمان رسیدن تعمیرکار ماشین لباسشویی سامسونگ طبق مراحل گفته شده در زیر عمل کنید:

  • در ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و از برق بکشید .
  • حتما یک حوله و یک تشت آب آماده کنید.
  • با دقت تمام در پوش محفظه پمپ تخلیه را باز کنید .
  • در ادامه با کمک شیلنگ تخلیه آب را خارج کنید .
  • در انتها نیز درپوش محفظه فیلتر را بردارید و با استفاده از حوله باقی مانده آب را تخلیه کنید
  • در این شرایط امکان باز شدن در لباسشویی وجود دارد.
  • حال می توانید لباس‌ها را خارج کنید.

از کار افتادن لباسشویی سامسونگ در حین کار

سخن اخر در خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار

در صورتی که با مشکل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار مواجه شدید، در اولین اقدام باید سعی کنید دلایل این اتفاق را بررسی کنید. زیرا ممکن است خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ حین کار به خاطر یکی از دلایلی باشد که در این مقاله ذکر کردیم. توصیه می شود که اگر تخصص و دانش فنی تعمیر وسایل برقی خانگی به ویژه لباسشویی را ندارید، به‌تنهایی به فکر تعمیر کردن ماشین لباسشویی نباشید. دستکاری‌ و تعمیرات خودسرانه ممکن است باعث ایجاد هزینه‌های اضافی شود.همکاران ما در مجموعه اماده ارائه انواع خدمات تعمیرات لباسشویی سامسونگ با کیفیت بالا و کم‌ترین هزینه هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *