دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ و یا وارد نکردن آب به داخل لگن شستشو یکی از رایج ترین مشکلات این ماشین است. ممکن است دلایل ساده‌ای وجود داشته باشد که چرا دستگاه با آب پر نمی شود. همچنین این احتمال وجود دارد که ماشین لباسشویی شما نقص فنی داشته باشد. آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ و سایر برندها، دلایل و راهکارهایی دارند که در ادامه این مقاله به شما آموزش می‌دهیم.
در صورت مواجه شدن با این مشکل، تیم تعمیر لباسشویی سامسونگ مجموعه ما دستگاه را بررسی کرده و مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را برطرف می‌کند. برای آگاهی از قیمت تعمیر می‌توانید به مقاله هزینه تعمیرات لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید. البته می توانید قبل از اقدام به کمک گرفتن از تعمیر کار حرفه‌ای برای رفع مشکل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ راه حل هایی را که در زیر پیشنهاد داده‌ایم امتحان کنید.

چرا آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود

چندین دلیل وجود دارد که باید بررسی کنید تا متوجه شوید چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی‌کند. دلایل فنی وجود دارد که قطعاً برای عیب یابی لباسشویی سامسونگ به تجربه و دانش نیاز دارید. برخی دیگر به قدری ساده هستند که فقط باید به توضیحات موجود در این مقاله بپردازید..
البته گاهی اوقات آبگیری لباسشویی سامسونگ به کندی انجام می‌شود. یعنی آب با فشار کم وارد ماشین لباسشویی می‌شود. همه این نشانه‌ها ما را در حل دقیق‌تر مشکل راهنمایی می‌کنند.
اگر آبگیری لباسشویی سامسونگ با فشار کم انجام می‌شود، احتمالاً نشانه این است که خط آب در جایی مسدود شده است یا فشار آب در خانه متغیر یا اصلاً کم است. اما بیایید ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهیم و ببینیم دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ در چیست.

خرابی فیلتر و شیر تامین آب و مشکل عدم آبگیری لباسشویی samsung

وقتی صحبت از ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود که شستشو نمی دهد، اولین قسمتی که باید بررسی کنیم سطح آب ماشین لباسشویی است. زیرا ماشین های لباسشویی ماشین‌هایی هستند که پس از روشن شدن آب باید داخل مخزن برود و لباس‌ها را بشوید. اما گاهی به دلیل خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی روند تامین آب در ماشین لباسشویی نمی‌تواند خوب انجام شود. در زیر به بررسی تاثیر فیلتر آب بر مشکل جریان آب ماشین لباسشویی سامسونگ می پردازیم:
ممکن است دریچه ورودی آب ماشین لباسشویی مسدود شده یا لوله‌های داخلی آن آسیب دیده باشد.
ممکن است در اتصال شیر آب به ماشین لباسشویی مشکلی وجود داشته باشد.
شاید شلنگ آب متصل به ماشین لباسشویی مسدود شده باشد.
خرابی فیلتر ورودی آب یک فیلتر توری در جلوی شیر برقی ماشین لباسشویی (شیر برقی) قرار می گیرد تا از ورود املاح و زباله های آب به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری کند.
البته با وجود فیلتر، پس از مدتی دیگ دستگاه مملو از آهک می شود که نیاز به رسوب زدایی دارد. جرم فیلتر ورودی را تصور کنید که جرم و رسوبات وارد دیگ می شوند!
برای دسترسی به این فیلتر؛ اتصال شلنگ ورودی به ماشین لباسشویی را باز کنید. فیلتر توری ریز را با دقت جدا کرده و آن را کاملا تمیز کنید.
به یاد داشته باشید که این فیلتر را حداقل هر شش ماه یکبار تمیز کنید. نه زمانی که مشکلاتی مانند آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ شما را مجبور به بررسی کند.

آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ
فیلتر آب لباسشویی

سوئیچ تشخیص سطح آب (هیدرواستات) آبگیری نگردن لباسشویی سامسونگ

سوئیچ تشخیص سطح آب که به سوئیچ فشار نیز معروف است، میزان آب دیگ را اندازه گیری می‌کند و پس از یافتن بهترین سطح آب در ماشین لباسشویی، ولتاژ مورد نیاز برای بستن شیر برقی را ارسال می‌کند. در این مدت آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود.
حال تصور کنید که اگر سوئیچ فشار آسیب ببیند، جریان از صفحه به کلید می رسد، اما شما نمی‌توانید این جریان را به شیر منتقل کنید.
اشتباه در این قسمت مساوی است با ندانستن مقدار آب مورد نیاز در دیگ و آبگیری نکردن لباسشویی.
برای تشخیص اینکه آیا مشکل شستشو نشدن ماشین لباسشویی به دلیل خرابی سوئیچ فشار است، باید جریان این قطعه را با مولتی متر بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنیم.
سوئیچ فشار در پایین ترین سطح مخزن قرار دارد. یک لوله به این کلید متصل است. با متراکم شدن فشار هوای داخل لوله و اعمال این فشار به کلید، فرمان بسته شدن و باز شدن داده می شود.
اگر فشار شلنگ به طور کامل رها نشود، دستگاه فکر می کند در مخزن آب است و به شیر برقی می‌گوید که بسته شود، و موجبآبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ می‌شود.
در صورتی که هیدرواستات (کلید تشخیص سطح آب) سوراخ داشته باشد یا کلید آسیب دیده باشد، تعویض و تهیه هیدرواستات جدید ضروری است.

 

عدم آبگیری لباسشویی سامسونگ
هیدروستات لباسشویی سامسونگ

خرابی تایمر یا برد الکترونیکی و مشکل آبگیری نکردن لباسشویی

یکی دیگر از دلایل آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ می تواند تایمر یا برد باشد. ماشین لباسشویی های قدیمی از تایمر استفاده می کردند، اما اکنون مدل های جدید ماشین لباسشویی از تایمر الکترونیکی استفاده می کنند.
وظیفه تایمر یا برد هدایت برق الکترونیکی به قسمت های دیگر از جمله شیر برقی است که در هنگام شستشو در هنگام آبگیری این کار را انجام می دهد. اگر صفحه یا تایمر مشکلی داشته باشد، ولتاژ مورد نیاز برای کارکرد شیر برقی نمی تواند به آن برسد و نمی‌تواند آبگیری را انجام دهد. در این صورت باید برد و یا تایمر تعویض شود، برای بررسی تایمر باید ترمینال الکترونیکی تایمر در مرحله آبگیری اندازه گیری شود. به دلیل خطر برق گرفتگی، اندازه گیری باید توسط تکنسین ماهر انجام شود. به طور کلی تعمیر تایمر لبایسشویی سامسونگ نیازمند مهارت و تجربه بالا است.

مشکل در لوله های آبرسانی و عدم آبگیری

ماشین لباسشویی آب را با استفاده از شیلنگ های لاستیکی متصل به یک شیر آب شهری که آب را وارد ماشین لباسشویی می کند، آبگیری می‌کند. حتی گاهی طول این شلنگ‌ها به 2.3 متر می رسد.
همچنین در انتهای کابل و در ارتباط با شیر فیلتر یا صافی کوچکی تعبیه شده است که برای جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل دستگاه و شیر برقی استفاده می شود.
ترک، پارگی یا پیچ خوردگی در شیلنگ یا گیرکردن جسم خارجی در آن می تواند باعث مسدود شدن شیلنگ و کاهش جریان آب شود.
صافی ها یا فیلترها نیز ممکن است به دلیل تجمع و تجمع رسوبات به دام افتاده، آب کمتری را از خود عبور دهند.
ابتدا از باز بودن شیر اطمینان حاصل کنید و موارد ذکر شده در بالا را بررسی کنید.
شلنگ را از واشر باز کنید و سر دیگر آن را داخل سطل قرار دهید تا مطمئن شوید که فشار آب به داخل واشر می رود یا شلنگ مسدود نشده است.
در صورت لزوم، شلنگ را تعویض کنید.

مشکل شیر برقی و آبگیری لباسشویی samsung

بعضی مواقه نیز باید برای حل مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ، شیربرقی لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنید. البته این کار نیاز به مهارت و استفاده از ابزار مخصوص دارد و به هیچ عنوان نباید توسط خود شما که تجربه و تخصص کافی را ندارید، انجام شود.در این مواقع از تکنسین های مجرب تعمیرات ماشین لباسشویی در نمایندگی Samsung کمک بگیرید.

شیر برقی و عدم آبگیری در ماشین لباسشویی سامسونگ
شیر برقی لباسشویی

کثیف بودن جا پودری و آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

اگر جاپودری لباسشویی سامسونگ شما کثیف باشد باید کشوی جاپودری را خارج کنید و سوراخ هایی که در سقف جاپودری قرار دارد را با استفاده از مسواک و محلول تمیزکننده جرم گیری نمایید. توجه داشته باشید که اگر جاپودری خیلی کثیف باشد باید اینکار را تکنسین ها انجام دهند تا از مواد تمیز کننده خاص برای برطرف کردن جرم های جاپودری استفاده کنند.

مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

سخن آخر در آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ

آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ یکی از مشکلات رایج در هر لباسشویی است که باید مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود. ما در این مقاله دلایل اصلی آبگیری نکردن لباسشویی سامسونگ را بیان کردیم. راهکارهای لازم برای برطرف نمودن مشکل را نیز بیان کردیم. برخی از آن ها ساده بوده و شما با حداقل اطلاعات و تجربه نیز می‌توانید انجام دهید. اما برخی مانند تعمیر تایمر نیازمند تخصص و تجربه بالا است. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر حتما از افراد حرفه‌ای در نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *