دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی

روش های جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی

گاهی اوقات هنگام شستن لباس با دست یا در ماشین لباسشویی، مقداری تغییر رنگ لباس مشاهده می شود. مشکلاتی که باعث تغییر رنگ لباس های دیگر و غیر قابل استفاده شدن آن می شود. این می تواند رنگ لباس را از رنگ اصلی آن تغییر دهد و به پارچه آسیب برساند. در این مقاله سعی داریم دلایل رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی را بررسی کرده روش کاهش رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی را آموزش دهیم .

رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی

راه های جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی

با رعایت چند نکته ساده می توانید از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی جلوگیری کنید.

جداسازی لباس و جلوگیری از رنگ دادن لباس ها

سعی کنید لباس های روشن، لباس های رنگی مشابه، لباس های تیره و حوله ها را از هم جدا کنید و سپس در لباسشویی قرار دهید. با انجام این کار ساده از تاثیر رنگ بر روی لباس بکاهید.

تاثیر شستن لباس با آب سرد در جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی

آب داغ تثبیت کننده رنگ را از لباس شما پاک می کند. با توجه به برچسب مراقبت از لباس، برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی، لباس‌ها در دمای پایین بشویید.

شرایط سایش و اصطکاک را در لباسشویی کاهش دهید

هر چه لباس های بیشتری را در محفظه لباسشویی قرار دهید، بیشتر به یکدیگر ساییده می شوند. برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی ، بهتر است اتاق لباسشویی را پر نکنید.
هرگز از چرخش بالای ماشین برای شستن لباس ها استفاده نکنید، زیرا این کار باعث افزایش ساییدگی و پارگی لباس می شود.
در ضمن پاک کننده های شیمیایی بسیار قوی می توانند باعث تحریک لباس و رنگ پس دادن لباس شوند. جز در موارد خاص از شوینده های قوی استفاده نکنید.
به عنوان نکته دیگر، پارچه ها و لباس های ظریف را در لباسشویی نشویید، زیرا علاوه بر از بین بردن الیاف، رنگ آن نیز از بین می رود.
تاثیر استفاده از ورق های جذب رنگ در جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی چیست؟
بهترین راه برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی استفاده از رنگ جاذب است. این ملحفه ها رنگ پارچه را عقب می کشند و از ترکیب شدن آن با لباس های دیگر جلوگیری می کنند.

شستن لباس های بدرنگ با دست و جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها

اگر لباس به طور مرتب رنگ می‌دهند، آن را با دست بشویید و لباس را در ماشین لباسشویی قرار ندهید.

راه های جلوگیری از پس دادن رنگ لباس ها در لباسشویی

لباس هایی با کیفیت بالا انتخاب کنید

هنگام خرید لباس حتما به جنس آن توجه کنید. پارچه های کشدار، بافته شده، کتان و پلی استر در برابر رنگرزی مقاوم بوده و به ندرت رنگ خود را از دست می دهند.

برچسب های لباس را بخوانید

یکی دیگر از راه های جلوگیری از لک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی، خواندن برچسب لباس است. برچسب لباس به شما می گوید چه کاری را باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید، همچنین دمای صحیح و روش شستشو (دست یا ماشین) را به شما می گوید.

برای عدم رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید

اگر برای خشک کردن لباس‌هایتان عجله ندارید، آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار دهید. یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی، استفاده نکردن از خشک‌کن در ماشین لباس‌شویی است.
البته در صورت نیاز بهتر است از خشک کن آهسته استفاده کنید تا آب اضافی لباس ها خارج شود.

عدم استفاده از ترکیب نمک و سرکه در هنگام شیتن لباس

هرگز به پودر یا مایع لباسشویی سرکه یا نمک اضافه نکنید. نمک فقط در طول رنگرزی رنگ الیاف را ثابت می کند. سرکه می تواند بوی بد لباس را از بین ببرد، اما الیاف را از بین می برد.

برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی از شوینده ملایم استفاده کنید

برخی از مواد شوینده به قدری قوی هستند که می توانند لباس های شما را به خوبی تمیز کنند، اما جدای از شستن، به الیاف پارچه نیز آسیب می رسانند و لباس های شما را کهنه نشان می دهند. برای شستن لباس ها کافی است از مواد شوینده مرغوب، برنامه مناسب و برنامه مناسب ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده بیشتر به معنای تمیز کردن بیشتر نیست.

چرا لباس ها در لباسشویی رنگ پس می دهند

برنامه شستشوی صحیح را در ماشین لباسشویی چیست؟

چرا لباس‌ها رنگ پس می‌دهند؟ شاید شستن لباس‌ها آسان به نظر برسد، اما برای جلوگیری از مشکلات زیاد باید نکات زیادی را رعایت کنید. اگر اشتباه کنید، می توانید لباس خود را خراب کنید. یکی از راه های جلوگیری از تغییر رنگ لباس شستن آنها با آب سرد است. هنگام شستن لباس ها با الیاف ظریف، برنامه های ظریف با چرخه کندتر را در ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید تا از رنگ پس دادن لباس ها در لباسشویی جلوگیری کنید. قبل از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی، به رنگ و جنس آن ها دقت کنید، آن ها را دسته بندی کنید و با هم بشویید. از شستن لباس های غیر خانوادگی خودداری کنید.
اگر در هنگام کار با ماشین لباسشویی مخصوصا لباسشویی سامسونگ با مشکلی مواجه شدید می‌توانید با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در محل تماس گرفته و از خدمات ما بهره‌مند شوید.

دلیل رنگ پس دادن برخی از لباس ها چیست؟

رنگ پس دادن برخی از لباس ها اجتناب ناپذیر و غیر قابل کنترل است. بنابراین لباس ها باید جداگانه شسته شوند. چون چاره دیگری نیست. در اینجا دلایلی برای این امر وجود دارد ، که عبارتند از:

  • در تولید برخی از لباس ها از روش های نادرست یا رنگ های نامناسب استفاده می شد.
  • در حین تولید از ثبات رنگ پس از رنگرزی لباس استفاده نمی شود.
  • وقتی لباس ها رنگ می شوند مقداری رنگ باقی می ماند و خوب خیس نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *