دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ

علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ

یکی از رایج ترین لوازم الکتریکی در آشپزخانه که می تواند باعث برق گرفتگی شود، اغلب ماشین لباسشویی است. اما به نظر شما علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ چیست؟ یکی از دلایل اصلی احتمال برق گرفتگی در ماشین لباسشویی این است که دستگاه با برق و آب به طور همزمان کار می کند، بنابراین هنگام استفاده از این دستگاه باید بسیار مراقب باشید. اینکه چرا هنگام استفاده از ماشین لباسشویی گاهی اوقات احساس می کنید در بدنه ماشین لباسشویی برق وجود دارد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که بدنه برق ندارد، اما دیگ ماشین برق دارد و شما دقیقا نمی دانید در چنین شرایطی باید چه کاری انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ و یا برق داشتن دیگ لباسشویی را با هم بررسی کنیم.

عیب یابی برق داشتن ماشین لباسشویی سامسونگ

همانطور که گفته شد ماشینی مانند ماشین لباسشویی که همزمان از برق و آب استفاده می کند را خطرناک بدانید. قبل از بررسی علت جریان الکتریکی در دیواره های ماشین لباسشویی، آن را جدا کرده و سعی کنید موارد زیر را بررسی کنید:
اولین و اصلی ترین دلیلی که می تواند منجر به برق دار شدن دیواره های بیرونی ماشین لباسشویی شود، خرابی اتصالات و کویل های ماشین لباسشویی است.
این امکان وجود دارد که به دلیل کارکرد طولانی مدت یا سوختن یکی از سیم ها، جریان راهی برای انتقال به بدنه دستگاه شما پیدا کرده باشد.
اتصال نامناسب سیم ارت ماشین لباسشویی به زمین نیز می تواند یکی از دلایل سرازیر شدن جریان ماشین لباسشویی به دیوار باشد.
ماشین لباسشویی شما ممکن است نشتی آب داشته باشد که باعث ورود آب و برق شده است.
ایده خوبی است که وقتی ماشین لباسشویی خاموش است، بدنه ماشین خود را از نظر قدرت با یک فازمتر بررسی کنید.

دلیل وجود برق در بدنه و دیگ لباسشویی سامسونگ

چرا در دیگ ماشین لباسشویی برق وجود دارد

گاهی اوقات می توان این واقعیت را دید که هنگام کار و لمس بدنه ماشین لباسشویی، جریان الکتریکی را احساس نمی‌کنیم، اما زمانی که لباس‌ها را از ماشین لباسشویی بیرون می‌آوریم، جریان الکتریکی را احساس می کنیم  و متوجه می‌شویم که برق دارد!!
وقتی بدنه لباسشویی را لمس می کنیم، الکتریسیته نمی بینیم زیرا رنگ روی بدنه فلزی دستگاه پاشیده می شود یا به پلاستیک ماشین لباسشویی برخورد می کند.
اما دیگ خیس و فلزی است، بنابراین شوک الکتریکی را احساس می‌کنیم.

برای آشنایی بیشتر با دیگ لباسشویی به مقاله تعمیر دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید.

علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ

علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتصال نامناسب سیم ارت: این مشکل می تواند ناشی از اتصال اشتباه سیم زمین ماشین لباسشویی به زمین باشد و باعث وارد شدن برق به بدنه ماشین لباسشویی.بدن شود.

خرابی هیتر: یکی دیگر از دلایل فرسودگی هیتر یا المنت است که باعث خطر برق برای فرد می شود. خرابی هیتر یا المنت (این قطعات دستگاه که کار تولید گرما را انجام می دهند) باعث اتصال قطعه و آب می شود و در نهایت انرژی الکترون وارد بدنه می شود.
اتصال خازن پارازیت گیر: خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی ممکن است وصل شده باشد یا ممکن است اتصالی در سیم پیچ وجود داشته باشد که باعث می شود جریان از خود ماشین لباسشویی عبور کند.

موتور نیمه سوخته: دلیل دیگر این است که موتور لباسشویی نیم سوز شده باشد و به این دلیل برق را به بدنه منتقل می کند. در این حالت نیازمند تعمیر موتور لباسشویی سامسونگ هستیم.

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد

رطوبت بدنه: در نهایت این مشکل می تواند به دلیل خیس بودن بدنه و پایه ماشین لباسشویی ایجاد شود و باعث ایجاد اتصال کوتاه در جریان شود.

اتصال گراند به لوله های آب: وسایلی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی سیم مخصوصی به نام ارت دارند که باید یا به لوله فاضلاب و یا به ستون فولادی خود ساختمان وصل شود و مواقعی این سیم به جایی نمی رسد. زیرا باعث ورود جریان الکتریکی به بدنه ماشین لباسشویی می شود.

نشت آب : علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ نشت آب از لباسشویی سامسونگ هم می‌تواند باشد.این مشکل حائز اهمیت است، اما بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند.

سیم کشی معیوب: در بالا به این مشکل نیز پرداختیم، سیم کشی دستگاه باید به درستی وصل شده باشد و هیچ ایرادی نداشته باشد زیرا باعث می شود جریان به بدنه ماشین لباسشویی وارد شود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم سیم کشی دستگاه را به دقت بررسی کنید و اگر متوجه شدید که روکش سیم از بین رفته است، ممکن است علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ باشد و در این صورت، این مشکل را می توان با تعویض سیم کشی حل کرد.

خرابی موتور: همانطور که اشاره کردیم گاهی موتور نیمه سوخته است و به بدنه هم متصل می شود. در این صورت بدنه ماشین لباسشویی دارای برق می شود و در صورت دست زدن به آن می توانیم به خود آسیب برسانیم، بنابراین توصیه ما در این شرایط این است که از تکنسین های معتبر کمک بگیرید تا البته مشکل ماشین لباسشویی خود را حل کنید.

خرابی پریز برق: در برخی موارد منبع تغذیه بدن می تواند دلیل بسیار ساده ای داشته باشد، بنابراین در این مورد مورد بعدی که باید بررسی کنید پریز برق است، حتما پریز را چک کنید و از سلامت او مطمئن شوید.

عیب در دوشاخه: یکی دیگر از دلایل این مشکل (علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ) دو شاخه اصلی در دستگاه است. مراقب باشید اگر این قسمت آسیب دیده باشد، می تواند بسیار خطرناک باشد، در این صورت باید دو شاخه را تعویض کنید ( آسیب یا از بین رفتن پوشش کابل نیز باعث ایجاد مشکل می شود). در این صورت باید کابل را با یک قطعه جدید و سالم و همچنین دو شاخه آسیب دیده تعویض کنید.

دلایل وجود برق در یدنه ماشین لباسشویی سامسونگ

راه حل مشکل برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ

برای حل مشکل، ابتدا دوشاخه را در جهت مخالف وارد پریز کنید. اگر دیدید که بدنه ماشین لباسشویی همچنان برق دارد، بهتر است یک سیم ارت را از ماشین خود به لوله فلزی وصل کنید.
در قسمت بعدی به قطعات الکتریکی ماشین لباسشویی نگاه کنید. در صورت آسیب دیدن یکی از قطعات، مانند نشتی آب در ماشین لباسشویی، باید در اسرع وقت تعمیر شود.

سخن آخر علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ

برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ یکی از مشکلات متداولی است که نیازمند عیب یابی و برطرف کردن مشکل است. ما در این مقاله سعی کردیم به علت برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ بپردازیم و تمام موارد را بررسی کنیم. علاوه بر این، راهکار مقابله با آن را نیز در اختیار شما قرار دادیم. اگر به هر دلیلی قادر به برطرف کردن مشکل برق داشتن بدنه لباسشویی سامسونگ خود نشدید، توصیه می‌کنیم حتما با تکنسین‌های ما در مجموعه samsung-laundry.ir تماس گرفته و یا درخواست خود را در برای تعمیرات لباسشویی سامسونگ ثبت کنیدو همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و در محل حاضر می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *