دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

دلایل لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

لباسشویی سامسونگ یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین لباسشویی‌های موجود در بازار است. اما گاهی اتفاق می‌افتد که این وسیله برقی نیز دچار مشکل و نقص شود. یکی از مشکلات در حین استفاده از لباسشویی، لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ است. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که در دور آخر شستشوی لباسشویی حرکت‌های ماشین لباسشویی بسیار تند تر شده و در بعضی مواقع دچار لرزش و تکان‌های شدید می‌شود. در این حالت لباسشویی از خود صدای ناهنجاری تولید می‌کند. در بسیاری از مواقع این لرزش به علت استفاده نادرست از دستگاه و یا خرابی برخی از قطعات آن است. وجود نقص فنی در این دستگاه به طور کلی سبب بروز یک سری مشکلات می شود. در این مقاله سعی داریم به بررسی عوامل و راه حل‌های برطرف کردن لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

7 دلیل تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

تمام مواردی که در ادامه بیان خواهیم نمود رایج‌ترین علل لرزش و حرکت کردن ماشین لباسشویی سامسونگ است. توجه داشته باشید که لرزش به هر دلیلی که باشد، به مرور به لباسشویی شما آسیب وارد خواهد کرد. توصیه می‌شود جهت یافتن علت دقیق مشکل دستگاه شما از یک تکنسین ماهر جهت عیب یابی لباسشویی کمک بگیرید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از موارد پر اهمیت در ایجاد لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ تراز نبودن آن است. تراز نبودن سطح زمین سبب راه رفتن، تکان خوردن و لرزش دستگاه می شود.
تراز نبودن به سادگی قابل حل کردن است. برای تراز کردن ماشین لباسشویی می توان از تراز بنایی استفاده کرد. علاوه بر این، تخته‌های سه لا نیز گزینه خوبی برای تراز کردن لباسشویی هستند. نکته قابل توجه در این جا است که اگر لباسشویی را به تازگی خریداری کرده‌اید، در زمان نصب می بایست پیچ‌های ترنسلیت را که در بخش پشتی لباسشویی قرار گرفته است را باز کنید. باز نکردن این پیچ ها باعث لرزش شدید لباسشویی می‌شود.

لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ و تراز کردن آن
تراز کردن لباسشویی سامسونگ

عدم تعادل بار علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

در واقع متعادل بودن بار ماشین لباسشویی بسیار پر اهمیت است. عدم تعادل بار یکی دیگر از دلایل لرزش لباسشویی سامسونگ محسوب می‌شود. در صورتی که بار لباسشویی شما نامتعادل باشد نیاز است که لباس‌ها را یک بار دیگر به صورت یکنواخت و متعادل در داخل آن قرار دهید. توجه داشته باشید که حتی امکان دارد که چندین بار مجبور باشید این کار را انجام داده و تکرار کنید.
در صورتی که بیش از ظرفیت لباسشویی، در آن لباس قرار دهید، تعادل دستگاه بهم می‌خورد. همیشه مقدار کمتری از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس بریزید. این امر باعث می‌شود که لباس‌ها آزادانه‌تر حرکت کنند.
نکته: میزان ظرفیت ماشین لباسشویی در واقع بیان کننده مقدار لباسی است که به شکل خشک می‍تواند در داخل آن قرار بگیرد. این میزان بر حسب کیلوگرم اعلام می شود. برای اطلاعات تکمیلی حتما به دفترچه راهنمای نصب لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید.

لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ و عدم تعادل بار

 

تنظیم پایه‌های لباسشویی و ارتعاش در لباسشویی سامسونگ

اگر با مشکل لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی سامسونگ روبه رو هستید، می‌توانید بررسی کنید که آیا هر چهار پایه تنظیم شده‌‌اند و به طور هم‌تراز روی زمین قرار گرفته‌اند یا نه. پایه‌ی ماشین لباسشویی را طوری تنظیم کنید که دستگاه تراز شود. اگر ماشین لباسشویی تراز نیست، آن را کمی بلند کرده و پایین‌ترین سطح در بین چهار پایه را تنظیم کنید.
اگر دستگاه پس از تنظیم پایه‌ها باز هم لرزش دارد، سعی کنید آنها را در حالی که در حال لرزش و یا کار است دوباره با دقت بیشتر تنظیم نمایید. شما می‌توانید پایه‌ها را تا زمانی که لرزش کاهش یابد بلند و کوتاه کرده و در انتها همه آنها را در سر جای خود قفل کنید. این کار باعث بهبود بیشتر وضعیت نصب دستگاه و کاهش صدای ارتعاش در آینده می‌شود.
نکته: توجه داشته باشید اگر دستگاه را بر روی یک سطح محکم و تراز قرار داده‌اید، حتما پایه‌های عقب را تا حداکثر باز کنید و سپس پایه‌های جلویی را تنظیم کنید تا سطحی ترازتر و دقیق‌تر بدست بیاورید.

دلیل لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ
تنظیم پایه های لباسشویی سامسونگ

نقص در کمک فنر دلیل لرزش لباسشویی سامسونگ

ماشین‌های لباسشویی که درب از جلو دارند، برای کاهش حرکت دیگ لباسشویی از کمک فنر استفاده می‌نمایند. همه کمک فنرها به فریم پایه و بیرون دیگ وصل شده‌اند. شما می‌توانید به منظور دسترسی بهتر به کمک فنرها پنل عقبی یا جلویی را باز کنید. دقت داشته باشید در حالتی که کمک فنرها ضعیف باشند و یا دچار خرابی و نقص شده باشند، نامتعادل بودن بار ایجاد می‌شود و این امر منجر می‌گردد که ماشین لباسشویی حرکت کند و یا شاهد لرزش در لباسشویی سامسونگ باشیم. در صورتی که مشکل لرزش برطرف نشود، به سایر بخش های دستگاه نیز آسیب وارد می شود.
از سوی دیگر، فنرهای دیگر را نیز می‌توان بخش مهمی از علت لرزش لباسشویی سامسونگ در نظر داشت. فنرهای دیگر ماشین لباسشویی باعث معلق نگه داشته شدن دیگ در بخش داخلی اتاقک لباسشویی می شوند. این فنرها سبب جذب لرزش‌های سبد شستشو نیز می‌گردند. در صورتی که فنرها آسیب ببینند و یا دچار کش آمدگی شوند از هم جدا می‌شوند و سر و صدا و لرزش ایجاد می کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله آموزش تعویض کمک فنر لباسشویی سامسونگ را مطالعه کنید.
در صورت مشاهده این رویدادها توصیه می‌شود که حتما ماشین لباسشویی خود را مورد بررسی قرار داده و تعمیر کنید. برای این منظور از کارشناسان حرفه‌ای و کار بلد کمک بگیرید.

علت ارتعاش و لرزش لباسشویی سامسونگ
فنر لباسشویی

عدم تخلیه صحیح آب مخزن و تکان های لباسشویی سامسونگ

اگر آب درون ماشین لباس‌شویی سامسونگ به‌خوبی تخلیه نشود، حتما باعث لرزش و تکان شدید دستگاه می‌گردد. آب درون ماشین لباس‌شویی وزن زیادی دارد و اگر به‌ درستی از طریق شلنگ تخلیه به بیرون انتقال نیابد، منجر به لرزش دستگاه می‌شود. در مقاله دلایل تخلیه نشدن آب از لباسشویی سامسونگ به این مسئله به طور کامل پرداخته‌ایم.

ایراد در تسمه لباسشویی و لرزش در آن

یکی از مهمترین عوامل لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ، تسمه کاهش حرکت دیگ است. این موضوع اکثرا برای لباسشویی‌هایی اتفاق می‌افتد که دارای درب از بالا هستند.
در این شرایط از تسمه کاهش حرکت دیگ برای زیرسازی دیگ در دوره چرخش استفاده می‌گردد. تسمه ها به صورت لاستیکی هستند و می توانند در زمان استفاده عادی از بین بروند. اگر تسمه‌ها کش پیدا کنند و یا دچار نقص شوند، ممکن است که دیگر در طول فرایند چرخش با اتاقک تماس پیدا نماید. همین امر منجر به لرزش، حرکت یا صدای ضربه بلند در لباسشویی می‌شود.
توجه داشته باشید که اگر شما به شکل مداوم از لباسشویی استفاده می کنید ویا بیش از ظرفیت آن، لباس در آن می ریزید، با این کار نا خواسته فشار زیادی به این تسمه ها وارد می‌کنید و در آخر باعث خراب شدن لباسشویی می‌شوید. در نتیجه باید تسمه‌ها را عوض کنید. پیشنهاد ما این است که به منظور تعویض تسمه‌ها هر 4 تسمه به صورت یکباره تعویض شود. برای این منظور می‌توانید مقاله آموزش تعویض تسمه لباسشویی سامسونگ را مطالعه کنید.

خرابی پد دمپر و بلبرینگ

گاهی علت لرزش لباسشویی سامسونگ می‌تواند مربوط به خرابی قطعات مانند پد دمپر، پد پوششی دیگ ، حلقه کمک فنر، ، بلبرینگ ماشین لباسشویی و … باشد. بررسی این مسئله باید حتما توسط تکنسین حرفه‌ای ماشین لباسشویی به دقت مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد.

لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

جمع‌بندی از لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

همانطور که مشاهده کردید، صدای زیاد و لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در هر صورت برای بررسی علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ نیاز به متخصص در این زمینه است تا هزینه های اضافی برای شما در نظر گرفته نشود. اگر ماشین لباسشویی شما لرزش‌های زیاد، حرکت کردن در حین شست‌وشو و صدای زیاد دارد، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناسان ما تماس گرفته از مشاوره رایگان آن‌ها استفاده کنید و یا درخواست تعمیر لباسشویی سامسونگ خود را در سایت ثبت کنید. همکاران ما بلافاصله با شما تماس گرفته و در محل حاضر می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *