دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشت آب از ماشین لباسشویی

دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر می بینید که آب به طور مرتب از زیر ماشین لباسشویی می‌ریزد، یا به عبارت دیگر با نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه هستید، ابتدا باید بفهمیم چرا ماشین لباسشویی آب را نشت می‌دهد. البته موارد زیادی می توانند باعث نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ شوند. بدیهی است سرویس و تعمیر به موقع در صورت نشتی زیر ماشین لباسشویی می تواند از آسیب دیدن آن جلوگیری کند. اولین گام برای حل این مشکل، تشخیص آن است و پس از آن می توانید شروع به کار کنید تا دستگاه خود را به حالت عادی برگردانید.

چرا ماشین لباسشویی نشتی دارد و علت نشتی آب در ماشین لباسشویی چیست

بیشتر مشکل نشتی آب در ماشین لباسشویی از قسمت زیر آن است.
علت نشت آب از ماشین لباسشویی مربوط به مشکل موجود در موارد زیر می باشد.
اتصالات پایین واشر عبارتند از شیلنگ‌های خروجی آب از پمپ تخلیه و شلنگ خروجی از دیگ به پمپ.
اگر متوجه نشتی آب از بالای ماشین لباسشویی شدید، بدانید که مشکل نشتی آب از جاپوداری و شلنگ هیدرواستات است.
برای تامین آب مخزن جاپوداری یک شیلنگ به لوله به مخزن جاپوداری متصل می شود. اگر این لوله ها سوراخ یا جدا شوند، آب روی سینک ظاهر می شود.
همچنین اگر خروجی شیر برق روی هیدرواستات سوراخ شود یا اتصال آن قطع شود باعث سرازیر شدن آب می‌شود.
اگر متوجه نشت آب از پشت ماشین لباسشویی شدید، بدانید که مشکل در شیلنگ ورودی است. ممکن است شلنگ سوراخ یا پاره شده باشد.
اگر دیدید از جلوی واشر آب می ریزد، بدانید که درب یا لاستیک اطراف درب ایراد دارد.
بررسی کنید که لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی پاره یا ترک نداشته باشد
در ادامه به بررسی دقیق هر یک از موارد گفته شده می‌پردازیم.

نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

مشکل در شلنگ موجب نشتی آب ماشین لباسشویی می شود

در بیشتر موارد اولین علت نشت آب از ماشین لباسشویی مشکلات شلنگ‌های ماشین لباسشویی است. بنابراین برای حل این مشکل باید به موارد زیر توجه کرد:
اگر دیدید آب از ماشین لباسشویی خارج می شود، ابتدا واشرها و شلنگ‌ها را بررسی کنید. شلنگ تخلیه و شلنگ ورودی آب از شیلنگ‌های اصلی این دستگاه می باشد. اطمینان حاصل کنید که شلنگ ورودی آب به درستی به ماشین لباسشویی وصل شده و در ارتفاع مناسب برای تخلیه قرار دارد. در غیر این صورت با افزایش طول شلنگ ماشین لباسشویی می توان این مشکل را حل کرد.
همچنین شلنگ‌های داخلی متصل به جاپوداری را بررسی کنید. پارگی این شیلنگ می تواند باعث نشت آب از ماشین لباسشویی شود.
در صورت مشاهده آب از دستگاه هنگام شستشو باید لوله های متصل به مخزن جا پودری را نیز بررسی کنید.

پمپ تخلیه و نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

پمپ تخلیه آب یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است که آب را از ماشین لباسشویی خارج می کند. این پمپ می تواند تسمه ای، مستقیم یا موتور الکتریکی باشد. یکی از دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی می تواند مربوط به مشکل در مسیر تخلیه باشد. بنابراین باید پمپ تخلیه و شیلنگ های متصل به آن را بررسی کنید و علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی را جستجو کنید.
اگر نشتی آب به دلیل مشکل پمپ باشد، باید پمپ را تعویض کنید.
پمپ تخلیه معمولا در پایین و جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد . با باز کردن جلوی ماشین لباسشویی می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
توجه: قبل از بررسی پمپ برق را قطع کنید.
همچنین شیلنگ های آب و خروجی های متصل به پمپ را از نظر خرابی یا جابجایی بررسی کنید.

نشت آب از زیر لباشسویی سامسونگ

جاپودری و مواد شوینده علت آب دادن ماشین لباسشویی

اگر با مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه هستید، ممکن است مشکل به دلیل جاپودری باشد. شستشوی ماشین لباسشویی یک مشکل رایج با یک راه حل ساده است و برای جلوگیری از آن توصیه می شود ماشین لباسشویی را مرتب تمیز کنید.
سفید کننده یک ماده شیمیایی بسیار آسیب زننده است و استفاده بیش از حد می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن قطعات پلاستیکی در طول زمان شود.
بنابراین ترک و شکستگی جاپودری دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی است. علاوه بر این، یکی دیگر از دلایل نشت آب استفاده بیش از حد از پودر است.

جاپودری و نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

بررسی لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی و تعیین علت نشتی از زیر ماشین لباسشویی

لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی به مرور زمان پوسیده می شود. به خصوص اگر بعد از هر بار شستشو فراموش کرده اید که کاملاً خشک شوید. در بیشتر موارد دلیل نشت آب از درب ماشین لباسشویی خرابی لاستیآب دادن ماشین لباسشویی سامسونگک آن است.
بنابراین برای رفع این مشکل باید لاستیک اطراف درب را بررسی و تمیز کرد و در صورت پاره شدن یا پوسیده شدن لاستیک آن را تعویض کرد. پیشنهاد می کنیم برای کسب مهارت بیشتر راهنمای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی سامسونگ را مطالعه کنید.

آب دادن ماشین لباسشویی سامسونگ

نشت آب از ماشین لباسشویی از طریق دریچه ورودی آب

وظیفه شیر ورودی آب ماشین لباسشویی کنترل جریان آب سرد و گرم به داخل ماشین لباسشویی است. این شیر در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد و به لوله ای که از پنل پشتی وارد ماشین می شود وصل می شود.
بنابراین شیر ورودی و شیلنگ های متصل به آن را بررسی کنید تا شکاف یا آسیبی در شیلنگ و شیر وجود نداشته باشد و با اطمینان بگویید که آب از شیر ورودی ماشین لباسشویی نشتی ندارد. قبل از هر کاری، دستگاه را از برق بکشید.

نشت آب از فیلتر ماشین لباسشویی

در صورت سرریز شدن آب از فیلتر ماشین لباسشویی به نکات زیر توجه کنید:
اگر فیلتر یا پوسته فیلتر آسیب ببیند، ممکن است آب به داخل ماشین لباسشویی نشت کند.
واشر پوسیده در اطراف درب فیلتر یکی دیگر از دلایل نشت آب از فیلتر است.
درب فیلتر به دلیل مکانیزم درب ماشین لباسشویی کاملا بسته نمی شود.

چگونه مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی را حل کنیم

اگر متوجه نشت آب از کف ماشین لباسشویی خود شدید، می توانید روزنامه را زیر ماشین لباسشویی قرار دهید تا بفهمید آب از کجا می آید.
هر قسمتی از روزنامه که خیس می شود، به دنبال نشتی در آن قسمت باشید. اگر مشکل نشت آب از اتصالات زیر ماشین لباسشویی یا شیلنگ ها است، آنها را تعویض کنید.
جاپودری و لاستیک دور در لباسشویی را حتما بررسی نمایید .
اگر شیلنگ ورودی آب از جای خود در آمده و یا سوراخ شده باشد، باید آن را تعویض کنید.
اگر دیگ لباسشویی سامسونگ به مرور زمان پوسیده و موجب آب دادن و نشت آب از زیر لباسشویی میشود، آن قسمت را جوش دهید و اگر مشکل حل نشد، باید اقدام به تعویض نمایید.

علت آب دادن ماشین لباسشویی سامسونگ

نتیجه گیری از نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ

نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ از مشکلات رایج لباسشویی است که نیازمند عیب یابی لباسشویی سامسونگ و تعمیر دارد. ما در این مقاله سعی کردیم دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ را بررسی کرده و راهکارهای برطرف کردن مشکل را ارائه دهیم. اگر با مطالعه آن باز هم نتوانستید مشکل را حل کنید می‌توانید با همکارن ما در نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ تماس گرفته و یا درخواست خود را در سایت ثبت کنید تا تکنسین‌های ما با شما تماس گرفته و در اسرع وقت در محل حاضر شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *